لطفاً صبر کنید ...
loading
درباره

مرکز انتقال نفت ساری در 5 کیلومتری شرق این شهرستان قرار گرفته است. مساحت فعلی این مرکز 46 هزار متر مربع است. چهار خط انتقال در این مرکز فعال است که قطر آنها 8، 12، 16، 32، اینچ است. ظرفیت انتقال فرآورده در خط لوله 8 اینچ چهل هزار بشکه در روز است. ظرفیت انتقال فرآورده در خط 12 اینچ چهل و پنج هزار بشکه در روز است. ظرفیت انتقال فرآورده در خط 16 اینچ صد و بیست و پنج هزار بشکه در روز است. ظرفیت انتقال نفت خام در خطوط لوله ورودی و خروجی 32 اینچ پانصد هزار بشکه در روز است که در حال حاضر با توجه به واردات نفت خام حدود صد و بیست و پنج هزار بشکه در روز منتقل می شود. توسط این مرکز نفت خام ارسالی از مرکز انتقال نفت نکا تقویت فشار شده و به سمت مرکز انتقال نفت گل پل پمپاژ می شود. که در نهایت جهت تصفیه به پالایشگاه های تهران و تبریز ارسال می شود. فرآورده های ارسالی از تهران به وسیله خط لوله 12 اینچ ری- ساری جهت تأمین سوخت مصرفی استان مازندران توسط این تأسیسات در مخازن پخش فرآورده های نفتی ساری رسید می شود. همچنین فرآورده های نفتی وارداتی از خطوط لوله 16 اینچ و 8 اینچ نکاء_ ساری توسط این تأسیسات در مخازن پخش فرآورده های نفتی ساری رسید می شود. حوزه استحفاظی این مرکز حدود 85 کیلومتر خطوط لوله است. دو مخزن تعادلی به ظرفیت چهل میلیون لیتر هر کدام برای ذخیره نفت خام تجهیزات و دستگاه هایی که به کمک آنها عملیات انتقال و رسید صورت می گیرد به قرار زیر است: دو دستگاه اکترو موتور kv6 و دو دستگاه الکترو موتور kv6 –ABB، چهار دستگاه پمپ روهر به ظرفیت m/h 3312، سه دستگاه بوستر پمپ kv380 جهت تأمین فشار ورودی پمپ های اصلی از بالاسن تانک (مخزن 12)، پست فشار قوی kv3/ 6/63 جهت تغذیه الکترو موتورهای kv6، دو دستگاه تراسفورماتور جهت تغذیه سیستم برق فشار ضعیف kv380/ kv3/ 6 ،سوئیچ فشار قوی ورودی A1250 و kv6، دو دستگاه سوئیچ فشار قوی ورودی A2500 و kv6، سیستم برق اضطراری، یک دستگاه دیزل ژنراتور دورمن به قدرت kw120 وظیفه تأسیسات رسید فرآورده توسط خط 12 اینچ در مخازن پخش فرآورده های نفتی ساری است و همینطور فرآورده های نفتی وارداتی از خط 8 (43.5 کیلومتر) و 16 (37 کیلومتر) اینچ نکاء_ ساری هم توسط این تأسیسات در مخازن پخش فرآورده های نفتی ساری رسید می شود. مخازن در این مرکز عبارتند از: دو مخزن تعادلی به ظرفیت چهل میلیون لیتر هر کدام برای ذخیره نفت خام مخزن شماره 13 به ظرفیت 20 میلیون لیتر مخزن رلیف نفت خام ظرفیت2150000 لیتر مخزن رلیف فرآورده 180 هزار لیتر مخزن درین نفت خام به ظرفیت 25 هزار لیتر مخزن درین فرآوره به ظرفیت 15 هزار لیتر مخزن سوخت مصرفی دیزل ژنراتور به ظرفیت 25 هزار لیتر منبع : وب سایت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

ادامه توضیحات
اطلاعات مجتمع
مرکز انتقال نفت و تأسیسات ساری (تلمبه خانه و پایانه) - منطقه شمال
خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
قابل تکمیل
انتقال و ذخیره
قابل تکمیل
قابل تکمیل
قابل تکمیل
قابل تکمیل
قابل تکمیل
واحدهای مرکز انتقال نفت و تأسیسات ساری (تلمبه خانه و پایانه) - منطقه شمال
ارائه دهندگان خدمات به این مجتمع
جهت قرار گرفتن در این قسمت فقط کافی است پروژه های خود را در هر مجتمع ثبت نمایید. ثبت پروژه ها
افراد دخیل در پروژه های مجتمع
>
اشتراک تجربیات
در این بخش تجربه خود را در احداث و همکاری در مجتمع درج نمایید. تبلیغات در بخش "ثبت تجربیات " ممنوع است اما شما می‌توانید راه‌های تبلیغات در سامانه صبا را در «این صفحه» ببینید.
جایگاه تبلیغات
سامانه صبا به شما پیشنهاد می دهد صفحات زیر را نیز ببینید.
مجتمع ها
پروژه ها
شرکت ها

دعوت از دوستان

با دعوت از دوستان خود می توانید امتیاز بگیرید و به دوستانتان در ایجاد ارتباطات کاری و صنعتی کمک کنید.
+۹۸
+ معرفی نفر بعدی

تبریک

شما به مدت یک سال در سامانه صبا عضویت فعال دارید

به حضور شما در بزرگترین جامعه صنعتی ایران افتخار می کنیم!

پس از تایید اطلاعات ثبت نامتان، یک تیک آبی دریافت نموده و پس از آن می توانید به عنوان کاربر عادی در سامانه صبا فعالیت نمایید.
مزایای کاربران عادی :
  • امکان ایجاد پروفایل شخصی (رزومه آنلاین)
  • امکان درخواست ارتباط و گسترش شبکه ارتباطات با سایر فعالین حوزه صنعت انتخابی
  • امکان ارسال پیام خصوصی برای افراد
  • امکان عضویت در گروه های تخصصی
  • امکان ثبت تجریه و نظر در ذیل صفحات مجتمع ها، واحدها، خطوط تولید و پروژه ها
  • و بسیاری از امکانات دیگر
پیشنهاد ما دریافت عضویت ویژه سامانه صبا می باشد که با کلیک بر روی آن می توانید از مزایای آن مطلع شوید.