لطفاً صبر کنید ...
loading
درباره

مرکز انتقال نفت تنگ فنی در سمت غربی رشته کوه زاگرس و در حدود 20 کیلومتری جنوب پل دختر قرار گرفته است. این مرکز را که در سال 1339 در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع در ارتفاع 582 متری از سطح دریا تأسیس شده است. خوراک اصلی 3 پالایشگاه کشور (اراک ،‌ تهران و ‌کرمانشاه) و تغذیه آنها توسط این مرکز تامین و انتقال می یابد. مرکز انتقال نفت تنگ فنی شامل 3 خط ورودی و 5 خط خروجی است. خطوط ورودی عبارتند 10 اینچ ، "16 اینچ و "30 اینچ خط لوله "10 و 20 اینچ ("16 قدیم) مختص انتقال فرآورده های نفتی هستند که بنزین ، نفت سفید ، نفت گاز انتقال می دهند. این مواد را مرکز انتقال نفت قبلی به نام بیدرویه از فاصله 59 کیلومتری ارسال می کند . یک خط لوله "30 اینچ دومنظوره نفت خام و نفت گاز است و از تلمبه خانه سبز آب به فاصله 104 کیلومتری تنگ فنی می آید. مواد دریافتی توسط توربین ها به سه مرکز انتقال نفت دیگر پمپاژ می شود. خطوط خروجی عبارتند "14 اینچ ،"20 اینچ، "16 اینچ و دو خط "26 اینچ خط "14 و"20 اینچ که انتقال دهنده مواد نفتی ورودی توسط خطوط لوله "10 و" 16 اینچ هستند و فرآورده ها را به مرکز انتقال نفت پل باباحسین می فرستند که در فاصله 113 کیلومتری تنگ فنی واقع است. خط "30 اینچ هم پس از عبور از مرکز انتقال نفت تنگ فنی به دو خط لوله موازی "26 اینچ تبدیل می شود که به مرکز انتقال نفت آسار در فاصله 35 کیلومتری تنگ فنی می رود. یک انشعاب "16 اینچ نیز داریم که به سمت مرکز انتقال نفت افرینه در فاصله 51 کیلومتری می رود. از این خط 16 اینچ هم نفت خام و هم فرآورده به طرف کرمانشاه انتقال می یابد. فشار نفت خام توسط چهار توربین نئوپینیون ساخت ایتالیا با قدرت 6650 اسب بخار و دو توربین نوع سارس با قدرت 4500 اسب بخار افزایش می یابد.خطوط لوله فرآورده توسط 9 دستگاه الکتروپمپ تغذیه می شوند. خط ده اینچ چهار الکتروپمپ و خط "16 اینچ پنج الکتروپمپ را به خود اختصاص داده اند . علاوه بر این دستگاهها 3 مولد برق اضطراری برای توربینها کار می کنند. این خطوط و دستگاهها در مجموع روزانه 600 هزار بشکه نفت خام و فرآورده انتقال می یابد و تمامی خطوط به صورت 24 ساعته در حال بهره برداری هستند. منبع : وب سایت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

ادامه توضیحات
اطلاعات مجتمع
مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی (تلمبه خانه) - منطقه لرستان
خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
قابل تکمیل
انتقال و ذخیره
قابل تکمیل
قابل تکمیل
قابل تکمیل
قابل تکمیل
قابل تکمیل
واحدهای مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی (تلمبه خانه) - منطقه لرستان
کارکنان
هیچ یک از کارکنان این مجتمع در سیستم ثبت نشده است.
ارائه دهندگان خدمات به این مجتمع
جهت قرار گرفتن در این قسمت فقط کافی است پروژه های خود را در هر مجتمع ثبت نمایید. ثبت پروژه ها
افراد دخیل در پروژه های مجتمع
>
اشتراک تجربیات
در این بخش تجربه خود را در احداث و همکاری در مجتمع درج نمایید. تبلیغات در بخش "ثبت تجربیات " ممنوع است اما شما می‌توانید راه‌های تبلیغات در سامانه صبا را در «این صفحه» ببینید.
جایگاه تبلیغات
سامانه صبا به شما پیشنهاد می دهد صفحات زیر را نیز ببینید.
مجتمع ها
پروژه ها
شرکت ها

دعوت از دوستان

با دعوت از دوستان خود می توانید امتیاز بگیرید و به دوستانتان در ایجاد ارتباطات کاری و صنعتی کمک کنید.
+۹۸
+ معرفی نفر بعدی

تبریک

شما به مدت یک سال در سامانه صبا عضویت فعال دارید

به حضور شما در بزرگترین جامعه صنعتی ایران افتخار می کنیم!

پس از تایید اطلاعات ثبت نامتان، یک تیک آبی دریافت نموده و پس از آن می توانید به عنوان کاربر عادی در سامانه صبا فعالیت نمایید.
مزایای کاربران عادی :
  • امکان ایجاد پروفایل شخصی (رزومه آنلاین)
  • امکان درخواست ارتباط و گسترش شبکه ارتباطات با سایر فعالین حوزه صنعت انتخابی
  • امکان ارسال پیام خصوصی برای افراد
  • امکان عضویت در گروه های تخصصی
  • امکان ثبت تجریه و نظر در ذیل صفحات مجتمع ها، واحدها، خطوط تولید و پروژه ها
  • و بسیاری از امکانات دیگر
پیشنهاد ما دریافت عضویت ویژه سامانه صبا می باشد که با کلیک بر روی آن می توانید از مزایای آن مطلع شوید.