لطفاً صبر کنید ...
loading

توضیحات برندینگ فردی

ارسال شده در : 1401/08/08 19:08

در شرایطی که دستیابی به مدارک تحصیلی و گواهینامه ها بسیار ساده شده و رقابت در حوزه های مختلف بسیار زیاد است، برندسازی شخصی میتواند ابزاری برای تمایز باشد و کمک کند که شما در میان افرادی که خدماتی شبیه شما ارائه می دهند، بهتر دیده شوید.
اگر به شکل حرفه ای و دقیق برای ساخت برند در سامانه صبا وقت بگذارید، به جای اینکه مجبور باشید دائماً به سراغ مشتریان یا مخاطبان مورد نظرتان بروید، احتمالاً مخاطبان به سراغ شما خواهند آمد و هزینه ی جذب آنها کاهش خواهد یافت.
تام پیترز در مقاله برندسازی شخصی تأکید می کند که دنیای امروز، دنیای برندسازی است و برندها از هر سو ما را احاطه کرده اند. او معتقد است که برندها یک درس بزرگ برای تک تک ما دارند. اینکه:
مستقل از سن، موقعیت شغلی و کسب و کاری که در آن فعالیت میکنیم، هر یک از ما باید خود را مثل یک شرکت ببینیم و مانند یک شرکت مدیریت کنیم.

یکی از نکات مهمی که در برندسازی شخصی بسیار اهمیت دارد، انتخاب جامعه هدف است. ما در سامانه صبا با ایجاد اجتماع هزاران نفری از فعالین حوزه صنایع بالادستی ایران بهترین و معطوف به هدفترین جامعه صنعتی را برای رشد برند شخصی شما مهیا کرده ایم. باید بدانید که برندسازی شخصی یک فرایند استراتژیک و آگاهانه است که هدف آن، نظارت و کنترل تصویری است که دیگران از ما دارند. برندسازی صحیح باید بتواند هزینه ی تعامل با جامعه مدنظر ما را برای طی کردن مسیر شغلیمان کاهش دهد. ما باید به برندسازی شخصی به مانند یک فرآیند نگاه کنیم نه یک پروژه.
فرآیند برندسازی زود بازده نیست، برندسازی شخصی یک مجموعه اقدام استراتژیک است که ما در سامانه صبا با ایجاد بسترهای متنوع و جذاب، محیط رشد و برند سازی در بالادست صنایع بزرگ ایران را برای شما فراهم نموده ایم.


ما در سامانه صبا محیطی را برای شما ایجاد کرده ایم که روی تصویری که در ذهن دیگران می سازید، کار کنید و آن را رشد و ارتقاء دهید.
ما تمایز و فضای رقابتی را برای شما ایجاد کرده ایم. (درست مثل برندسازی محصول) برند سازی در فضای رقابت معنا پیدا می کند.
وقتی رقابت جدی میشود و افراد دیگری هم وارد میدان میشوند که خدمات مشابه شما را ارائه میکنند، برندسازی می تواند به کمکتان بیاید و تمایز شما را در ذهن مخاطب ترسیم و تثبیت کند.

هدف اصلی ما در برندسازی شخصی، ایجاد ارزش است. ایجاد ارزشی که بتواند در در خدمت مسیر شغلی شما باشد.
5 گام را برای شما در سامانه صبا جهت رشد برند کاری خود پیشنهاد می کنیم:

همانطور که در نمودار بالا می بینید مراحل برندسازی شخصی در پنج گام خلاصه شده اند:

- ایجاد و تکمیل پروفایل کاری قدرتمند (توانمدی ها، دوره ها و ...).
اگر تا کنون در سامانه صبا ثبت نام نکردهاید یا پروفایل تان را تکمیل ننمودهاید، الان وقت آن رسیده با ثبت نام و یا تکمیل پروفایل کاری خود اولین گام مهم را در جهت برندسازی شخصی خود بردارید.
- کشف و شناخت محیط سامانه صبا
اگر شما قصد دارید به طور جد در مسیر برندسازی کاری خود گام بردارید به طور قطع با عدم شناخت محیط خود این مهم، میسر نخواهد شد! شما می توانید با مشاهده امکانات سامانه صبا و متناسب با تخصص خود با افراد فعال (رقبای کاری) حوزه یا حوزه های کاری خود آشنا شده و شناخت محیطی خود را بالا ببرید.
- تعریف برند خود و هویت کاری
یکی از مهم ترین گام های برندسازی مشخص کردن هویت کاری خود می باشد. شما باید بدانید که می خواهید دیگران شما را باچه عنوان یا عناوینی بشناسند، تخصص شما چیست! مایلید در چه زمینه هایی فعالیت کنید! محصول مشخصی(تخصص) شما چیست!
بینش یا طرز تفکر شما در حوزه کاریتان چیست! و ... .
- برنامه ریزی برای ارتباطات برند
یکی از شاخص ترین امکانات سامانه صبا، شبکه اجتماعی منحصر به فرد آن می باشد. وجه تمایز شبکه اجتماعی سامانه صبا با سایر پلت فرم های مشابه مشخص بودن هویت واقعی افراد می باشد. شما در زیر نام هر نفر سِمَت و نام شرکت آن فرد را مشاهده می کنید که این وجه تمایز توسط تیم پشتیبانی سامانه صحت سنجی شده و این اطمینان خاطر را به شما می دهد که با افراد واقعی ارتباط برقرار می کنید. شما می توانید بصورت هدفمند و با جستجو در بین افراد، جامعه هدف خود را پیدا و شروع به شبکه سازی نمایید یا در صفحه شرکت ها پیام های کاری خود را ارسال نمایید. از دیگر امکانات سامانه صبا ایجاد کانال و گروه و ارسال پیام های گروهی (ویژه افرادی که عضویت ویژه دارند) می باشد که در راستای برندسازی شما تهیه و تدارک دیده شده است.
- حفظ و نگهداری برند
همانگونه که در توضیحات بالا گفته شد، برندسازی یک فرآیند است نه یک پروژه. حضور مداوم، شبکه سازی و بروزآوری توانمندیها و تعامل با جامعه هدف خود، قطعاً به شما در حفظ، نگهداری و ارتقای برندکاری کمک خواهد کرد.

گام نخست برندسازی :

حامیان

دعوت از دوستان

با دعوت از دوستان خود می توانید امتیاز بگیرید و به دوستانتان در ایجاد ارتباطات کاری و صنعتی کمک کنید.
+۹۸
+ معرفی نفر بعدی

تبریک

شما به مدت یک سال در سامانه صبا عضویت فعال دارید

به حضور شما در بزرگترین جامعه صنعتی ایران افتخار می کنیم!

پس از تایید اطلاعات ثبت نامتان، یک تیک آبی دریافت نموده و پس از آن می توانید به عنوان کاربر عادی در سامانه صبا فعالیت نمایید.
مزایای کاربران عادی :
  • امکان ایجاد پروفایل شخصی (رزومه آنلاین)
  • امکان درخواست ارتباط و گسترش شبکه ارتباطات با سایر فعالین حوزه صنعت انتخابی
  • امکان ارسال پیام خصوصی برای افراد
  • امکان عضویت در گروه های تخصصی
  • امکان ثبت تجریه و نظر در ذیل صفحات مجتمع ها، واحدها، خطوط تولید و پروژه ها
  • و بسیاری از امکانات دیگر
پیشنهاد ما دریافت عضویت ویژه سامانه صبا می باشد که با کلیک بر روی آن می توانید از مزایای آن مطلع شوید.